Udržiavajte svoje telo v kondícií v každom veku

Pohyb je základná ľudská potreba, bez ktorej sa v živote len ťažko zaobídeme. Pohybový aparát každého človeka je neustále zaneprázdnený a preto je potrebné sa o svoje telo starať preventívne, a riešiť akýkoľvek problém, ktorý nám naše telo signalizuje. S pohybovými problémami sa ľudia stretávajú v každom veku svojho života.

Deti

Pri deťoch a doraste sa väčšinou stretávame s problémami pohybového ústrojenstva spojenými s úrazom, ale tiež môžu vzniknúť ako následok dlhého a zlého sedenia v škole, alebo pri počítači, dlhá a zlá poloha pri sledovaní telefónu alebo tabletu, nevyhovujúca obuv, nadváha, nedostatok pohybu. Najväčšie percento úrazov u detí je spojené s telesnou výchovou v škole a organizovanými športami, druhé najvyššie riziko úrazu je pri neorganizovaných športoch a hrách bez dohľadu, nasledujú úrazy za iných okolností, jazda na bicykli a úrazy v rámci konfliktu s inými deťmi.

V rámci úrazov u detí a dorastu v rámci telesnej výchovy v škole a ďalších športov ide predovšetkým o zranenia kĺbov, kolien, zápästí a členkov. Tieto zranenia sú často spôsobené neprimeranou záťažou pri športovaní, deti majú všeobecne viac energie, preto sa necítia byť unavené a dostatočne neodpočívajú. V rámci úrazov sú najčastejšie podvrtnuté členky alebo zápästia, ktoré sa prejavujú pálením, bolesťou, modrinami a obmedzenou pohyblivosťou v danom mieste, tento neprirodzený pohyb kĺbu spôsobí natiahnutie a trhanie väzov, ktoré podporujú kĺb. Ďalším častým úrazom u detí sú zlomeniny a nalomeniny, napuchnuté svaly vplyvom nadmerného a intenzívneho pohybu a ďalšie.

V prípade akéhokoľvek športu by si každý mal zistiť, aké sú riziká daného športu, ako im predchádzať, alebo ako urýchliť hojenie už spôsobeného úrazu. Je potrebné nájsť si vlastný a najlepší spôsob prevencie, rehabilitácie a hojenia. Je dobré zamerať sa na príjem vhodnej a vyváženej potravy, doplnkov stravy regenerujúcich a posilňujúcich celé pohybové ústrojenstvo a vhodné masážne, rehabilitačné a regeneračné pomôcky, gély a krémy.

Pokiaľ ide iba o miernu bolesť svalov, kĺbov alebo opuch, môžeme skúsiť domácu liečbu, ktorá je u nás veľmi známa, pomocou obkladov alebo masážnych gélov či krémov. Aj podľa tradičnej ruskej medicíny je najlepší spôsob na mierne poranené svaly a kĺby lieky z bylín a húb. Viac o tradičnej ruskej medicíne si môžete prečítať tu, vrátane liečivých prípravkov.

Taktiež firma Korolev Farm sa vydala cestou tradičnej ruskej medicíny. Práve Korolev Farm sa špecializuje konkrétne na oblasť pohybového aparátu, a tak vyrába najrôznejšie druhy výrobkov na konkrétne problémy.

 race-941732_1920

Dospelí

Veľmi častý zdravotný problém u dospelých ľudí je ochorenie chrbtice, je to najrozšírenejšia choroba vyspelých krajín a má hneď niekoľko príčin. Medzi tie najhlavnejšie patrí málo zdravého pohybu, sedavý spôsob života a zamestnania, prechladnutie, stres, nadváha, príliš vysoká aktivita neúmerná možnostiam človeka alebo ďalšie iné ochorenia. Bolesti chrbta môžu mať akútny krátkodobý priebeh, alebo sa stať chronickým ochorením na celý život.

Bolesti chrbta sa môžu objaviť v časti krčnej, hrudnej alebo bedrovej. Kým bolesť dolnej časti chrbta súvisí predovšetkým s natiahnutím svalov a väzív, tak bolesti hornej časti chrbta sú spôsobené podráždením oslabených svalov, zranením alebo preťažením pri pohybe. Bolesti sa prejavujú podľa svojej príčiny a miesta vzniku, najčastejšie je svalové napätie, stuhnutosť, pnutie, ale aj bolesti kĺbov, hlavy, pocity pálenia, brnenia, nehybnosť končatín a pod. Intenzita bolesti môže byť od tupej po ostrú bodavú bolesť. Bolesti vystreľujúce do nôh alebo rúk sú v bežnom živote najnepríjemnejšie.

Opomínané, ale veľmi závažné ochorenie horných končatín, postihujúce lakte poznáme pod názvom tenisový lakeť. Toto ochorenie znie ako následok športu, ale postihuje nás predovšetkým pri neobvyklej alebo fyzicky náročnej práci. Pri tomto ochorení dochádza k napínaniu lakťových svalov a šliach. Hlavnými prejavmi sú silné bolesti z vonkajšej strany lakťa. Liečba prebieha v pokojovom režime, fixáciou ruky a používaním vhodných hojivých krémov, ktoré nájdete napríklad tu.

Najlepšou prevenciou na udržanie si zdravého chrbta, kĺbov a svalov je pravidelný pohyb, vhodné cvičenie, správne držanie tela pri bežných denných aktivitách, kvalitný matrac a obuv. Podporiť svoje chrupavky, kĺby, väzy a svaly je potrebné tiež kolagénovými doplnkami stravy, alebo pravidelným potieraním namáhaných miest vybraným liečivom.

V prípade akútnej bolesti svalov si uľavíme od bolesti hrejivými, hojivými a regeneračnými gélmi, ktoré aplikujete na postihnuté miesta. Špecialistom na výrobky určené na liečbu pohybového ústrojenstva je značka Eliksír.

Seniori

Najviac postihovanou skupinou trpiacou na bolesť a ochabnutie pohybového ústrojenstva sú seniori. Vplyvom starnutia a opotrebenia celého kĺbového systému sa s pribúdajúcim vekom prejavujú rôzne ochorenia a to predovšetkým pohybové. Vplyvom starnutia sa znižuje fyzická výkonnosť, ubúda svalovej hmoty, pohyby sa spomaľujú a telo celkovo pomaly regeneruje. Kĺby a kosti rednú a strácajú svoju pružnosť. Ženám po menopauze ubúda kostná hmota a kosti sú krehké, ľahšie sa lámu. Najčastejšou chorobou je artróza a reumatická artritída. Všetky tieto choroby sú spojené s veľkou bolesťou a značne poškodzujú pohybové ústrojenstvo. So zhoršením pohybového ústrojenstva sa spája aj zhoršená koordinácia tela, poruchy chôdze s hrozbou náhleho pádu.

person-3553814_1920

Reumatická artritída - je zápalové ochorenie postihujúce kĺby, prejavuje sa bolesťou kĺbov, horúčkou, únavou.

Artróza - ochorenie kĺbovej chrupavky, prejavuje sa citlivosťou na chlad, stuhnutosťou kĺbov, bolesťou kĺbov, nočnou bolesťou.

Odborníci tvrdia, že s týmito ochoreniami sa dá bojovať a ešte lepšie im predchádzať a pripraviť sa na ne. V rámci prevencie je vhodné zvoliť zdravú životosprávu a správne cvičenie, zásobiť svoje telo látkami, ktoré kĺby a kosti potrebujú. 

Všetky látky, ktoré napomáhajú udržať pohybový aparát seniorov v lepšej forme, nájdeme v doplnkoch stravy, prípadne géloch, krémoch alebo náplastiach aj v našej ponuke.

 

Zdroje: Prof. MUDr. Petr Havránek, CSc, nadačný fond Kolečko, klouby-vazy.cz, zdravi.euro.cz, aktivityprozdravi.cz, i-senior.cz