Obmedzenia, ktoré vznikli kvôli padnemickej situácií nám ďalej neumožňujú používať dopravu cez službu Zásielkovňa- výdajné miesta. Svoj objednaný tovar si však môžete pohodlne nechať doviesť priamo k vám domov kuriérom DPD, najvýhodnejším kuriérom a kuriérom Slovenskej pošty.

Začnite Nový rok s detoxikáciou organizmu

Cítite sa unavene, ťažkopádne alebo nie ste vo svojej koži? Cítite sa po vianočných sviatkoch prejedení alebo nafúknutí? Počuli ste už o detoxikácii organizmu, no nie a nie premeniť vaše zámery na skutky? Teraz je ideálne obdobie na stanovenie si novoročného predsavzatia - očistenie vášho tela. Prinášame vám pár rád, vďaka ktorým si uvedomíte, že očistenie organizmu nemusí byť pre vás unavujúce a náročné, ale obrodzujúce a najmä dlhodobo prospešné. Začnite Nový rok zdravo, energicky a v tej najlepšej kondícii!

Mnohý z nás si detoxikáciu predstavujú ako úplné obmedzenie jedla a konzumovanie len zeleniny a tekutín. V súčasnosti avšak existuje niekoľko foriem detoxikácie a detoxikačných diét, že si určite nájdete takú formu, ktorá bude pre vás ako ušitá. Na druhej strane, môže byť pre vás nekonečným procesom hľadanie tej správnej diéty a to často vedie k celkovému zanevreniu na detoxikačné kúry.

Práve pre to sme si pre vás pripravili univerzálne tipy, ktoré budú vhodné pre každého jedného z vás.

Aké kroky je potrebné spraviť k úspešnej detoxikácii?

  • dodržiavať pitný režim
  • zaradiť do jedálnička ovocie aj zeleninu, obmedziť cukry či priemyselne spracované potraviny
  • zvýšiť príjem vlákniny
  • konzumovať bylinky, ktoré pomáhajú pri očiste
  • pravidelný pohyb

 

Voda ako najdôležitejší činiteľ pri odplavovaní škodlivín z vášho tela

Vo všeobecnosti je voda nevyhnutnou k správnemu fungovaniu ľudského organizmu. Dodržiavanie pitného režimu je najdôležitejším prvkom správneho fugovania nielen v bežnom živote, ale aj pri detoxikácii. Počas detoxikačného procesu by ste mali každé ráno vypiť pohár vody, aby ste svoj metabolizmus naštartovali. Najideálnejšie je, pokiaľ pijete vlažnú vodu alebo vodu s citrónom. Voda s citrónom dodá vášmu telu dostatočné množstvo vitamínu C potrebného k úprave pH močových ciest a odplavovaniu škodlivín z vášho tela. Pitný režim je vhodné doplniť napríklad s čaga čajom, ktorý je výborným pomocníkom pri detoxe. Čaj z tejto zázračnej čiernej brezovej huby má kvantum výhod pre naše telo. Obsahuje vitamíny B1, B2, B3, fenoly, melanín, vlákninu a mnohé minerály. Je jedným z najsilnejších antioxidantov a práve preto je tou najlepšou voľbou pri očiste organizmu.

pexels-daria-shevtsova-1458671

 

Ovocie a zelenina

Najviac živín a vitamínov prirodzene prijímame zo stravy. Práve preto by sme si mali vyberať potraviny, ktoré sú pre naše telo prospešné a pomáhajú nášmu organizmu správne fungovať.

Väčšou zložkou pri konzumácii by mala byť zelenina a v menšom množstve ovocie. Najideálnejšie je, keď ovocie budete konzumovať v doobedných hodinách, keďže vaše telo je ešte schopné počas dňa fruktózu (cukor) a energiu spracovať a neukladať ju. Zo zeleniny sú najdôležitejšie takzvané “zelené potraviny”, ktoré obsahujú zelené farbivo chlorofyl. Chlorofyl pomáha z tela odstraňovať ťažké kovy a iné škodliviny. Samozrejme je dôležité obmedzenie, no najlepšie úplné vylúčenie cukrov a priemyselne spracovaných potravín z vášho jedálnička.

pexels-oleg-magni-890507

SK 

Prijímajte viac vlákniny a bylinky pomáhajúce detoxikácii

Význam vlákniny pre ľudské telo je pomerne širokorozmerný.

Vláknina najmä pozitívne pôsobí na črevný trakt:

  • pomáha pri optimalizícii stolice, čo uľahčuje vyprázdňovanie
  • pomáha pri peristaltike - pohybov čriev, čo znižuje usadzovanie toxických látok v našom tele
  • znižuje hladinu cukru v krvi po jedle
  • má priaznivé účinky na črevnú mikroflóru a znižuje množenie patogénnych mikroorganizmov

Najznámejšie zdroje vlákniny nachádzame v jablkách, hruškách, avokáde, strukovinách, cvikle, orechoch, chia semiačkach a dokonca aj v ovsených vločkách či popcorne. Ďalším zdrojom je psyllium - skorocel indický, ktorý obsahuje až 80% vlákniny. Psyllium je rastlinný doplnok, ktorý pomáha pri vyprázdňovaní čriev či udržiavaní správnej hladiny cholesterolu.

Inými skvelými zdrojmi a pomocníkmi pri detoxikácii sú doplnky stravy ako napríklad pestrec mariánsky, ktorého môžeme konzumovať vo forme oleja alebo ako sušenú bylinku - napr. v čaji. Pestrec mariánsky pomáha pečeni vykonávať jej detoxikačnú funkciu a taktiež pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi. Nemožno vynechať ani jablčný ocot, ktorý pomáha pri trávení, odvodňuje, prečisťuje močové cesty a posilňuje imunitu.

Hýbte sa a vyskúšajte si otužovanie

Detoxitácia by nebola efektívna bez pohybu a iných aktivít, ktoré nás udržujú v kondícii. Pohyb podporuje fungovanie lymfatického systému, ktorý sa stará o odstraňovanie tukov, škodlivín a iných nežiadúcich látok.  Takisto sa vám v tele naštartuje látková výmena, činnosť srdca a s ním aj správna cirkulácia krvi. Akokoľvek sa budete hýbať, či budete robiť jógu, jumping, posilovanie alebo sa len proprechádzate - váš lymfatický systém sa vám poďakuje.

Pridajte k pohybu aj otužovanie. Nemusíte hneď plávať medzi ľadovcami, úplne vám zo začiatku postačí rýchla studená sprcha. So takýmto sprchovaním začnite postupne. Každý deň sa pokúste sprchovať sa pod čoraz studenšou a studenšou vodou. Vaše telo sa za pár dní adaptuje a z tejto činnosti bude len prosperovať.

Otužovanie má pozitívne účinky na náš organizmus:

  • pôsobí blahodárne na imunitný systém
  • pomáha pri cirkulácii krvi a správnemu fungovaniu ciev
  • zmierňuje alergie, duševné choroby, stres
  • posilnenie obranyschopnosti

Otužovaním nielen dopomôžete detoxikácii, ale možno si túto aktivitu tak zamilujete, že ju zaradíte do vášho každodenného života.

pexels-daniel-reche-1556710_1

 

Článok pre Vás pripravila,

Lenka

lenka_profilovka